Wednesday, February 26, 2014

Melaka and Putrajaya - a trip that has to be remembered ~



Actually, it was long long long time ago.  Before had my SPM. To be clearer, actually the trip was just for Pengawas Asrama, actually. But, there's a lot of problem between them, so our warden gave the opportunity to any best student *just a few* and for another jawatan khas in the school such as Majlis Perwakilan Pelajar, *it was me and Jihah*, and a few members of Peers. Ermm, i forgot when we went to the trip. Alala, orang tua dah aku ni so, i forgot when. But, as i remember it was after we ended our Trial Exam. 

kat sekolah lagi time ni. Tunggu Bas yang sengal ..

muka baru bangun tidur ialah aku. Time ni atas bus. 

So, firstly, we had to wait for the bus. But unfortunately, the bus had a technical damage . Cis, the air conditioner didn't work. So, we waited the bus until school break. Then, the bus appeared itself. Konon-konon dah full recovered laa. haha. So, the journey was started. huhuuhu.. Along the journey, i started my usual activity which is having a lot of naps in the bus. Hehehe, my BFF tak tidur langsung sepanjang perjalanan tu. Finally, we arrived at Kolej Vocasional Melaka Tengah, Melaka. Kami menginap di slah sebuah blok kosong yang dikatakan sebagai dorm yang boleh disewa. Disebabkan sekolah depa banyak blok yang tak diguna, so they found an alternative to make the another bloks as something useful for them. Aspura tingkat 3 and Aspuri tingkat 2. 

Actually, we arrived approximately 10.00 PM. Seriously, it was so damn tired laa.. After having butt cramps.. Then,, malam tu supposed kami ber-BBQ kat tepi pantai la, actually, but nasib tak menyebelahi kami. So, kami buat BBQ kat dalam sekolah tuu. Hahaha. what so funny la. The truth, student depa tak balik cuti. So, depa ada la kat asrama. My friends and I had some serious cases. Sebab kami nak iron baju and tudung, before we started our journey, we already asked our teacher yang ada tak iron kat sana, so xpayah la kami nak bawak. She said they had it. So, kami pon senang hati la tak payah la bawak. Sampai-sampai kat sana, tengok tak dak pon seterika. Haru satu hal dah. Dah la tudung kedut tahap dewa Marang skeper. So, dengan muka tebal kami, kami masuk Aspuri depa. Habis manis la kami tanya and the way we smiled like a bunch of idiot. hahaha. Last2, depa bagi jugak. Time tu, depa tengah study, ada gerak gempur katanya.. Alhamdulillah, selesai masalah kegawatan negara. 

BBQ !!! hahah



We are readddyyy !!

The early of the morning ~ kami siap2 diri nak pergi jenjalann. Yu huuu.. 

Asrama KV Melaka Tengah.

We are readyyy ~ heheheh


First place is kami tunggu nak naik kenderaan 2 alam. Sebelum tu, kami makan breakfast dulu. Nampak sedap laa.. tambah2 peniaga tu mai tarik aku pulak. Aku ni tengah lapar tahap cipan pon termakan dengan hasutan mereka.. Hahaha. Aku ambik  nasi putih, ayam berempah and kerabu mempelam. 

Kerabu mempelam... mouth watering kannnnnn..

Then, aku pon melantak la dengan kawan2 aku.Orang semua tengok pelik ja, pasai makan nasi pagi2, aku kisah apa yeobb, aku lapaq !! haha. Time nak bayar ni yang seronok. Pakcik tu kira-kira, Mak datuk tersedak air liur aku, RM6 semua campur dengan air sirap ja. Taubat nasuha aku tak mau jejak dah kedai makan tu.. Hahaha. Lesson number 1, berjimat cermat .. Hahaha..

Okay, we arrived at Taming Sari Tower after we were having our *silly* breakfast.. Sebelum nak tunggu kenderaan 2 alam tu tercongak depan mata kami, kami pon snap la gambaq dulu. The reason why we didn't ride Taming Sari ni sebab so BORING !! hahah. Dua putaq2, pusing2 ja, BOHSAN !! 

menara Taming Sari 

So, we chose DuckTOURS ~ hehe. 

Massive Duck Tours ~ 

Seronok bukan kepalang laa geng2 ni. Hehe

atas Duck Tours

Masjid Terapung

Skinny gila aku time niii.. 

me and my little counselor ~

Then, lepas naik duck tours, Kami berkunjung ke Rumah Teacher Mahirah. Ms Mahirah was our warden. Huhu. It was a sad story to tell but never mind, let me just elaborate it, Ms Mahirah kena tukar sekolah. Since she had finished her Master, dia ditukarkan untuk mengajar di Kolej mana entah, but kat Melaka la. as a English lecture. !! I like english lecture. Tapii, english aku pon tersekat-sekat lagi. HISH !!

besarnya rumah tcer mahirahh.. 

Teacher Mahirah is the best teacher that i have met. And she is very sporting and easy going ~
but, once kome buat dia meradang, nasib kau di rotan dia laa..

Seriously, i still remember what she told me at her farewell day. She hugged and convinced me to take care of the hostel. Aku sebak giler time tu, nangis laa.. 



Then, lepas kami lunch kat rumah Ms Mahirah, kami pergi SHOPPING !! hehehe. Btw, it was only US yang pergi shopping, yang lain nganga pi naik bukit tengok tapak peninggalan Portugis,. Orang kata tembok. alah, kami yang 44 orang ni pernah naik benda alah tu dah nak dekat 2 kali, so tak kisah. kami pon terkedek-kedek ke Merdeka Parade. Niat di hati nak cari buku ilmiah, but Finally, aku beli novel Cinta High Class by Fatimah Syarhah. Hehehe, berguna gilos novel tu.. 



Malam tu, kami naik Cruise ~~~ herherher.. It was so enjoyable and the ambiance was so cool mannn.. haha, tambah-tambah kalau sapa yang duk kat depan *macam aku. memang rasa la air mencurah2. kikikiki..

So sorry, camera bukan DSLR.. mohon simpati dan empati

Lepas tu, kami stop dekat kedai makan. Lapar ! Order la makan time tu, BAPAK AYAM JANTAN !! lambat gilaa. Aku ni jenis perut yang tak tahan lapar. So, merungut ja kerja aku. Hehehe. Tapi, takdak la merungut lebih2, nak kaki la merungut lebih2. 

merungut-merungut pun, bila klik camera, wajib senyum. hehe


Owh yeahh, hari last kat melaka. ~~~~~ We were going to PUTRAJAYA ~~








Lepas ber-honeymoon kt Putrajaya, we otw nak balik Taiping ~ 



Kenangan bersama rakan-rakan SMTT tak mungkin aku lupakan sebegitu sahaja. cewahhh. Trip ni la yang cukup korum kami 4 orang geng gila2 bersuka ria pergi trip. Selalu tak cukup Corum. hahaha.. Tapi, i'm so glad to know them.. !! They are my best ever friends. ~

Till then, Thanks for reading ~ Assalamualaikum~~~~



  


Thanks For Reading. You Are Awesome

No comments :