Wednesday, July 20, 2011

Bengang nya AKU!!

Assalamua'laikum..

apsal la banyak sangat bebudak nak tunjuk action kat aku ... haiya!!! ade sorang budak nie.. memang buat aku sakit hati.. dari dulu lagi budak tu suka buat aku naik berang. aku letak nama budak ni Kido..

Kido ni kan, dia suka menunjuk-nunjuk.." wei, tau la kaya pon, tak yah la nak tunjuk2.. buat malu ja wei" tu la yang ayat yang tersemat dalam hati aku. okey2... ni kisah pasal loceng. Loceng? loceng la.. bell yang letak kat depan pagar orang kaya2 tu.. actually, keluarga aku ada la bell tu..tapi, kami ni tak la kaya mna pun.. just sederhana ja.. bubuh loceng tu pon coz bila ada orang datang umah, tak yah panggil.. just press the button jer.. tak yah la menjerit... serius kami tak dengar. Ayah mengambil keputusan untuk letak bell.. back to the story, rumah Kido ni baru siap. besaq tersangat la kan. ada la suatu hari, mak Kido mai umah aku. bersama la si Kido ngan adik Kido. dok la cerita pasal rumah ni kan coz mak Kido nak ambil gerudi *kot* kat umah aku. Cerita la pasal rumah dy yang besaq tu kan.. mak dia kata dah beli bell tu.. tetiba je, si Kido ni menyampuk plak * Kido ni memang terkenal dengan sikap menyampuk beliau* Kido berkata " ya kan mak, umah kita ada dua bell kan?" dalam hati aku berkata " hye Cik Adik Kido, ko ingat ko sorang je ker yang ade bell.. aku pon ade gak, jangan la nak show2 kat aku.. tau arr kaya pon, tapi sedetik hati aku tak jealous kat ko arr Kido" that's my evil word... 

Actually, seriously, aku tak suka dengan perangai si Kido nie, menyampah seyh! haiya.. haiya... haiya...!!! semakin lama semakin banyak yang mau cari pasal sama gwa neih..

 Ya Allah, tolonglah hamba Mu ini.. Lindungilah hamba dari sebarang fitnah dan hasad dengki manusia.. dan bimbinglah hamba ke jalan yang diredhai oleh Mu.. Ya Allah,..

sekian.. Wassalam..

Thanks For Reading. You Are Awesome

No comments :